SERVICE&Z€KERHEID is gevestigd te Middelharnis en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder registratienummer KvK 72413662. SERVICE&Z€KERHEID’s afnemers zijn de opdrachtgevers en gebruikers van diensten voor service, onderhoud, herstel, reiniging of inspectie van zonnepaneelinstallaties.
1.1 Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle onderhoudscontracten en offertes van SERVICE&Z€KERHEID op alle met SERVICE&Z€KERHEID aangegane overeenkomsten met ondernemingen en consumenten. Indien voor consumenten andere regels gelden dan voor ondernemingen, is dat in deze Algemene Voorwaarden apart weergegeven.
1.2 Van het in deze Algemene Voorwaarden bepaalde kan uitsluitend worden afgeweken indien dit uitdrukkelijk schriftelijk is overeengekomen en in welk geval de overige bepalingen van deze voorwaarden onverkort van kracht blijven.
1.3 Indien ook de Koper naar zijn algemene voorwaarden verwijst, zijn die voorwaarden niet van toepassing tenzij hiermee uitdrukkelijk schriftelijk door SERVICE&Z€KERHEID is ingestemd.
1.4 Onder “Koper” wordt verstaan iedere (potentiële) Koper, al dan niet bezoeker van de internetsites van SERVICE&Z€KERHEID, hetzij natuurlijke persoon of rechtspersoon die met SERVICE&Z€KERHEID in een contractuele relatie van welke aard dan ook staat of komt te staan.
1.5 SERVICE&Z€KERHEID is bevoegd van derden gebruik te maken bij de uitvoering van een overeenkomst met Koper.
1.6 SERVICE&Z€KERHEID behoudt zich het recht voor deze voorwaarden van tijd tot tijd te wijzigen of aan te vullen.
2.1 Aanbiedingen of prijsopgaven dienen te worden aangemerkt als een uitnodiging aan de potentiële Kopers tot het doen van een aanbod. SERVICE&Z€KERHEID is op geen enkele wijze hier aangebonden, tenzij dit schriftelijk en ondubbelzinnig is vastgelegd. De aanvaarding van de uitnodiging tot het doen van een aanbod door de potentiële Koper geldt als een aanbod en leidt slechts tot een totstandkoming van een overeenkomst als aan het overige bepaalde in dit artikel is voldaan.
2.2 Aanbiedingen zijn geldig gedurende in dit aanbod aangegeven termijn en zolang de voorraad van materialen strekt.
2.3 Een op naam gestelde offerte heeft een geldigheidsduur van twee (2) weken, tenzij een andere termijn in de offerte staat vermeld.
2.4 Een aanbod van de potentiële Koper als genoemd in artikel 2.1 wordt geacht te zijn gedaan in één van de volgende omstandigheden: De potentiële Koper precies heeft aangegeven welk product en/of dienst hij wil ontvangen; Een offerte door de Koper is getekend en door SERVICE&Z€KERHEID ontvangen ingeval door SERVICE&Z€KERHEID een op naam gestelde offerte of onderhoudscontract is uitgebracht; De potentiële Koper zijn gegevens heeft ingevoerd op het daartoe geëigende invulscherm van de internetsite en de desbetreffende data (“bestelformulier”) aan internetsite en de desbetreffende data (“bestelformulier”) aan SERVICE&Z€KERHEID via SERVICE&Z€KERHEID via elektronische weg heeft verzonden en deze data door SERVICE&Z€KERHEID elektronische weg heeft verzonden en deze data door SERVICE&Z€KERHEID is ontvangen.
2.5 Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat een orderbevestiging aan de Koper is overhandigd, dan wel per e-mail is verzonden naar het door Koper opgegeven emailadres. Deze overeenkomst kan door SERVICE&Z€KERHEID herroepen worden in geval de Koper niet aan de voorwaarden voldoet of in het verleden heeft voldaan. In dat geval zal SERVICE&Z€KERHEID de Koper voorwaarden voldoet of in het verleden heeft voldaan. In dat geval zal SERVICE&Z€KERHEID de Koper dit binnen tien (10) dagen na de ontvangst van de bestelling mededelen.
2.6 Koper en SERVICE&Z€KERHEID komen uitdrukkelijk overeen dat door gebruik te maken van elektronische communicatievormen een geldige overeenkomst tot stand komt, zodra aan de voorwaarden in artikel 2.4 en 2.5 is voldaan. Met name ook het ontbreken van een gewone handtekening doet niet af aan de verbindende kracht van het aanbod en de (al dan niet via digitale kanalen) aanvaarding daarvan. De elektronische bestanden van SERVICE&Z€KERHEID gelden, voor zover de wet dat toelaat, hierbij als een vermoeden van bewijs.
2.7 Informatie, afbeeldingen, mededelingen mondeling, telefonisch op via email verstrekt en opgaven et cetera met betrekking tot alle aanbiedingen en de belangrijkste kenmerken van de producten worden zo nauwkeurig mogelijk (weer)gegeven of gedaan. SERVICE&Z€KERHEID garandeert echter niet dat alle aanbiedingen en producten volledig met de gegeven informatie et cetera in overeenstemming zijn. Afwijkingen kunnen in beginsel geen aanleiding zijn tot schadevergoeding en/of ontbinding.
2.8 Alle gegevens, veronderstellingen, schattingen, opbrengstberekeningen, terugverdientijden, subsidiebedragen en alle andere factoren, die eventueel ten grondslag liggen aan de beslissing van de Koper om een overeenkomst te sluiten, al dan niet bekend aan SERVICE&Z€KERHEID, zijn voor risico van de Koper.
2.9 Indien Koper akkoord geeft op de offerte, is Koper een aanbetaling verschuldigd van 50% van hetgeen Koper op basis van de overeenkomst verschuldigd is. Deze aanbetaling dient binnen 3 dagen na factuurdatum te worden voldaan. Het restant van de factuur, vermeerderd met een eventuele aanvullende factuur voor extra werkzaamheden, dient binnen 24 uur na oplevering van de installatie per bankoverschrijving voldaan te worden.
2.10 Bij annulering van een overeenkomst door Koper zijn door Koper de volgende bedragen aan SERVICE&Z€KERHEID verschuldigd: 15% van de hoofdsom na 3 dagen bedenktijd vanaf datumovereenkomst, na communicatie van de installatiedatum 50% van de hoofdsom en na 14 dagen voor aanvang van de geplande werkzaamheden 80% van de hoofdsom. De betreffende bedragen dienen binnen 14 dagen na annulering te zijn betaald.
3.1 Alle prijzen zijn, indien niet anders overeengekomen, uitgedrukt in euro’s.
3.2 Onderhoudscontracten hebben een vastgestelde prijs op jaarbasis.
3.3 De Koper is de overeengekomen prijs verschuldigd. Kennelijke (manipulatie-)fouten in de prijsopgave, zoals evidente onjuistheden, kunnen ook na de totstandkoming van de overeenkomst door SERVICE&Z€KERHEID worden gecorrigeerd.
3.4 Bezorgkosten zijn niet inbegrepen in de prijs. Voor bezorging buiten Nederland gelden speciale tarieven. Ten aanzien van bepaalde betaalmethoden gelden nadere voorwaarden ten aanzien van de bezorgmethode en daaraan verbonden kosten. Dit wordt duidelijk aan de Koper gecommuniceerd.
3.5 Indien na de datum van offerte één of meer kostprijsfactoren een verhoging ondergaan, ook al geschiedt dit ingevolge voorzienbare omstandigheden, is SERVICE&Z€KERHEID gerechtigd de overeengekomen prijs overeenkomstig te verhogen. Een dergelijke prijsverhoging geeft niet consumenten niet recht om de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden. Indien een prijsverhoging plaatsvindt binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst, kan een consument de overeenkomst binnen 10 dagen per aangetekende brief ontbinden, tenzij de prijsverhoging voortvloeit uit een bevoegdheid of een op SERVICE€Z€KERHEID rustende verplichting ingevolge de wet of indien bedongen is dat de aflevering langer dan drie maanden na de koop zal plaatsvinden.
3.6 Indien levering van (een deel van) de producten zoals genoemd op de overeenkomst om enige reden niet (meer) mogelijk is, dan is SERVICE&Z€KERHEID gerechtigd deze goederen te vervangen door producten van ten minste gelijkwaardige kwaliteit.
4.1 Bij (digitale) bestellingen kan op de volgende manieren worden betaald:
1) vooruitbetaling door middel van een bankoverschrijving, waarna de bestelde goederen verstuurd worden na ontvangst van de betaling;
2) aanbetaling bij bestellingen waarvoor een levertijd geldt van meer dan 2 weken of bij bestellingen ter waarde van meer dan € 1000,-. In de praktijk geldt dit vooral bij de grotere producten/systemen zoals bij zonnepaneelsystemen. Het resterende bedrag dient dan of voor bezorging per bankoverschrijving tijdens het afhalen te worden voldaan. Hierover is voorafgaand overleg mogelijk;
3) op rekening (betaling binnen 3 dagen na ontvangst factuur / goederen) is alleen in samenspraak met SERVICE&Z€KERHEID en niet via de internetsite.
4) Bij akkoord op een offerte geldt de verplichting tot aanbetaling en betaling direct na oplevering zoals vermeld in artikel 2.9. SERVICE&Z€KERHEID kan de betalingsmogelijkheden in de toekomst uitbreiden. Andere betalingsmogelijkheden zullen kenbaar worden gemaakt via de internetsite.
4.2 In het geval door SERVICE&Z€KERHEID een betalingstermijn is afgesproken geldt dat door het enkel verstrijken van deze termijn de Koper in verzuim is. Hiervoor is geen ingebrekestelling nodig. Betalingstermijnen kunnen uitsluitend schriftelijk worden overeengekomen onder alsdan te stellen en overeen te komen voorwaarden.
4.3 Bij niet of niet tijdige betaling door Koper is de dag waarop betaling uiterlijk plaats had moeten vinden tot aan de dag der algehele voldoening over het openstaande de wettelijke rente verschuldigd, waarbij een ingegane maand voor een volle maand wordt gerekend.
4.4 Ten laste van de Koper komen tevens alle (buiten--)gerechtelijke incassokosten van welke aard dan ook, die SERVICE&Z€KERHEID als gevolg van de niet nakoming door Koper van diens (betalings-)verplichtingen heeft moeten maken. De door de koper verschuldigde buitengerechtelijke incassokosten worden vastgesteld aan de hand van de Wet normering buitengerechtelijke incassokosten en het bijbehorende besluit. . Vanaf het moment dat de factuur voldaan had moeten zijn, is over het verschuldigde bedrag wettelijke rente verschuldigd.
4.5. Levering van producten en/of diensten zoals installatie kan tot betaling van de verschuldigde factuurprijs worden opgeschort. Indien een aanbetaling is verschuldigd, vangen de werkzaamheden tot installatie van de geleverde zonnepanelen, bijbehorende omvormer(s) en overig toebehoren niet aan totdat de aanbetaling is ontvangen.
4.6 In geval van niet tijdige betaling is SERVICE&Z€KERHEID bevoegd de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden of (verdere) levering op te schorten tot het moment waarop de Koper de betalingsverplichtingen volledig is nagekomen, de betaling van verschuldigde rente en kosten daaronder begrepen. In geval van opschorting of ontbinding door SERVICE&Z€KERHEID is SERVICE&Z€KERHEID aan Koper op geen enkele grond een schadevergoeding verschuldigd.
4.7 Als de Koper in gebreke is met de nakoming van zijn betalingsverplichtingen of in betalingsmoeilijkheden verkeert, is SERVICE&Z€KERHEID zonder enige voorafgaande sommatie en/of ingebrekestelling gerechtigd de producten terug te halen en de overeenkomst te ontbinden. Koper verleent SERVICE&Z€KERHEID toestemming om de producten zo nodig te verwijderen en terug te halen, alsmede zal koper daartoe alle gelegenheid verschaffen. Deze toestemming ziet ook op de situatie waarin natrekking of het ontstaan van enig ander recht zou hebben plaats gevonden. Verwijdering van de producten geschiedt voor rekening van Koper. Bij verwijdering van de producten is SERVICE&Z€KERHEID niet gehouden de voor het product aangebrachte leidingen, appendages e.d. te verwijderen en/of de getroffen bouwkundige voorzieningen ongedaan te maken.
4.8 Koper heeft geen recht op verrekening van aan SERVICE&Z€KERHEID verschuldigde bedragen, indien SERVICE&Z€KERHEID op enigerlei wijze gehouden is om enig bedrag aan Koper te betalen.
4.9 Indien de levering en installatie van de zonnepanelen, bijbehorende omvormer(s) en overig toebehoren niet geheel kan worden afgerond door bijvoorbeeld defecte of incomplete materialen, of zich een probleem voordoet die niet te maken heeft met de monitoring, dan is het Koper toegestaan betaling van maximaal 5 % van het originele factuurbedrag op te schorten totdat het probleem is opgelost. In geval de monitoring nog niet of nog niet geheel werkend kan worden opgeleverd, is Koper niet gerechtigd betaling van het resterende bedrag op te schorten. In dat laatste geval zal SERVICE&Z€KERHEID zich inspannen de monitoring zo spoedig mogelijk alsnog werkend opleveren.
4.10 Indien Koper in verzuim is ter zake enige betaling aan SERVICE&Z€KERHEID zal na verloop van minimaal 1 week de monitoringapp worden gedeactiveerd. Na volledige betaling zal de monitoringapp op kosten van Koper weer worden geactiveerd. Deze kosten bedragen 150 euro exclusief BTW. De kosten voor het opnieuw activeren van de monitoringapp dienen voorafgaand aan het opnieuw activeren worden voldaan. Zonder volledige betaling van hetgeen Koper aan SERVICE&Z€KERHEID is verschuldigd, te vermeerderen met de kosten van het opnieuw activeren van de monitoringapp, zal deze app niet worden geactiveerd.
4.11 Indien Koper in verzuim is ten aanzien van nakoming van de verplichtingen voortvloeiende uit de overeenkomst, dan wel anderszins, zal SERVICE&Z€KERHEID naar haar vrije keuze de kwestie laten behartigen door een advocaat of een incassobureau.
5.1 Bestellingen worden zo snel mogelijk afgeleverd. De leveringstermijn is 20 weken na ontvangst van de bestelling, met uitzondering van vooruitbetalingen waarbij een uiterste leveringstermijn van 16 weken geldt na ontvangst van de (aan --)betaling. Genoemde levertijd geldt slechts als indicatie en geldt nimmer als fatale termijn. Voor sommige producten, met name de zonnepaneelsystemen, gelden echter sterk wisselende levertijden en marktprijzen afhankelijk van de actuele wereldwijde vraag en aanbod. SERVICE&Z€KERHEID zal veranderde levertijden zo spoedig mogelijk kenbaar maken aan Koper. SERVICE&Z€KERHEID kan nadere informatie omtrent levertijden vermelden op de internetsite of op andere wijze schriftelijk kenbaar maken. Dergelijke informatie heeft slechts een indicatief karakter.
5.2 Indien een product dat tijdelijk niet op voorraad is door de Koper wordt besteld, zal worden aangegeven wanneer het product weer beschikbaar is. SERVICE&Z€KERHEID streeft ernaar vertragingen binnen drie werkdagen per e mail of telefonisch aan de Koper te melden.
5.3 Indien levering/installatie op verzoek van Koper dient plaats te vinden later dan 3 maanden na datum van de verstrekte opdracht, is Koper eveneens een aanbetaling van 50% van de koop en aanneemsom verschuldigd, welke binnen 3 dagen na facturatie voldaan dient te worden.
5.4 Mocht het door technische redenen niet mogelijk zijn om tegen de werkzaamheden tegen de aangeboden prijs uit te voeren, doordat bijvoorbeeld de constructie van het gebouw het niet toelaat, dan heeft SERVICE&Z€KERHEID de mogelijkheid om de overeenkomst eenzijdig te ontbinden, zonder dat dit leidt tot enige aansprakelijkheid van SERVICE&Z€KERHEID.
5.5 SERVICE&Z€KERHEID is niet aansprakelijk voor eventuele schade en/of kosten van Koper als gevolg van het om welke reden dan ook niet of niet op de afgesproken dag afleveren en/of installeren van de zonnepanelen en toebehoren. Door consumenten van werk opgenomen vrije dagen voor installatie van de zonnepanelen met toebehoren worden in geen geval niet vergoed. Indien de consument nogmaals een vrije dag moet nemen omdat de installatie niet op de afgesproken dag volledig opgeleverd kan worden, is SERVICE&Z€KERHEID eveneens niet aansprakelijk voor de door de consument opgenomen vrije dag(en) en de daaruit misgelopen inkomsten en/of door de consument gemaakte kosten.
5.6 Leveringen van bestellingen/onderdelen die worden verstuurd, vinden plaats op het door de Koper tijdens de totstandkoming van de overeenkomst opgegeven adres.
5.7 Zodra de te leveren producten voor werkzaamheden op het opgegeven afleveradres zijn geleverd gaat het risico, waar het deze producten betreft, over op de Koper. Bij leveringen die door de Koper worden afgehaald gaat het risico, waar het deze producten betreft, over op de Koper op het moment van overdracht maar in ieder geval nog voor het inladen.
5.8 Leveringen kunnen om praktische redenen in gedeelten plaatsvinden.
5.9 Bij leveringen in het buitenland kunnen afwijkende voorwaarden gelden.
5.10 SERVICE&Z€KERHEID behoudt zich het recht voor om andere zonnepanelen en/of toebehoren te leveren welke gelijkwaardig zijn aan de met Koper overeengekomen zonnepanelen en toebehoren voor de werkzaamheden. Dit kan nodig zijn als er panelen op de markt komen met betere specificaties of in geval van levering / kwaliteitsproblemen van geoffreerde panelen. Het leveren van alternatieve zonnepanelen en/of toebehoren gebeurt eerst na overleg met de Koper. Indien Koper akkoord is met deze wijziging, zullen deze alternatieve panelen en/of toebehoren worden toegepast. Indien levering van de oorspronkelijk overeengekomen zonnepanelen en/of toebehoren niet mogelijk blijkt te zijn, dan heeft SERVICE&Z€KERHEID het recht om de overeenkomst eenzijdig te ontbinden, zonder dat zij gehouden is Koper enige schadevergoeding te betalen, dan wel kosten te vergoeden.
6.1 indien Koper een consument is heeft deze bij een op afstand gesloten overeenkomst het recht om zonder boete of opgaaf van redenen een herroepingsrecht uit te oefenen binnen 14 werkdagen na ontvangst. Van dit herroepingsrecht zijn uitgezonderd speciaal bestelde en samengestelde producten, hetgeen vrijwel altijd het geval is bij zonnepaneelsystemen en software en/of of andere producten. Bij reeds geleverde zonnepanelen en/of toebehoren waarvan de verzegeling (seal)verbroken is geldt het herroepingsrecht niet. De consument Koper is aansprakelijk voor schade aan geretourneerde producten ook als die door het transport terug is veroorzaakt.
6.2 Indien de consument-Koper van het herroepingsrecht zoals vermeld in het vorige lid gebruik heeft gemaakt, dan draagt SERVICE&Z€KERHEID zorg voor terugbetaling binnen 30 dagen van het door de consument Koper aan SERVICE&Z€KERHEID betaalde.
6.3 De kosten voor het terugzenden van het product zijn voor rekening van de consument-Koper.
6.4 Het herroepingsrecht geldt niet voor een onderneming, danwel indien de zaken worden gekocht ten behoeve van een onderneming.
7.1 Eigendom van producten gaat, niettegenstaande de feitelijke aflevering, pas op de Koper over, nadat Koper al hetgeen Koper ter zake van enige overeenkomst met SERVICE&Z€KERHEID of anderszins is verschuldigd, volledig heeft voldaan, daaronder mede begrepen vergoeding van rente en kosten, ook van eerdere of latere leveringen en eventuele ter zake van de producten verrichtte ofte verrichten werkzaamheden.
7.2 De Koper mag de producten, voordat de eigendom daarvan is overgegaan, niet belasten, verkopen, doorleveren, vervreemden of anderszins bezwaren.
8.1 Het product wordt door Koper zelf geïnstalleerd en aangesloten, tenzij is overeengekomen dat de installatie van het product door SERVICE&Z€KERHEID wordt uitgevoerd. Onder installatie wordt hier verstaan de plaatsing en indien nodig aansluiting van het product op zodanige wijze dat in gegeven omstandigheden een goed rendement behaald kan worden. Eventuele graaf en breekwerkzaamheden en het boren door verdiepingsvloeren vallen niet onder de standaard installatiewerkzaamheden. Deze kunnen eventueel in overleg als meerwerk worden uitgevoerd. Meerwerk wordt pas uitgevoerd nadat Koper hiervoor akkoord heeft gegeven.
8.2 De Koper is jegens SERVICE&Z€KERHEID verantwoordelijk voor de juiste en tijdige uitvoering van alle inrichtingen, voorzieningen c.q. voorwaarden, die noodzakelijk zijn voor de opstelling van het te monteren product c.q. de juiste werking van het product in gemonteerde staat.
8.3 Onverminderd het hiervoor bepaalde zorgt de Koper in het geval van het verrichten van diensten door SERVICE&Z€KERHEID in ieder geval voor eigen rekening en risico dat:
a) het personeel van SERVICE&Z€KERHEID c.q. de door haar ingeschakelde derde, zodra deze op de plaats van opstelling is aangekomen, toegang verkrijgt en de werkzaamheden kan aanvangen en blijven verrichten gedurende de normale werkuren en bovendien, indien SERVICE&Z€KERHEID dit noodzakelijk acht, buiten de normale werkuren, mits zij dit tijdig aan de Koper heeft medegedeeld.
b) de toegangswegen tot de plaats van opstelling geschikt zijn voor het benodigde transport.
c) de aangewezen plaats van opstelling geschikt is voor opslag en montage.
d) alle noodzakelijke veiligheids- en voorzorgsmaatregelen zijn genomen en worden gehandhaafd, alsmede dat alle maatregelen zijn genomen en worden gehandhaafd teneinde in het kader van de montage/installatie aan de toepasselijke overheidsvoorschriften te voldoen.
e) er geen asbest aanwezig is op de plaats waar het product wordt geplaatst.
f) voor zover van toepassing zorgt de Koper ervoor dat SERVICE&Z€KERHEID tijdig kan beschikken over de voor de diensten benodigde goedkeuringen en vergunningen, alsmede over de door koper in het kader van de uitvoering van de diensten te verschaffen gegevens.
8.4 De Koper dient ervoor zorg te dragen dat de (on)roerende zaak, waaraan de werkzaamheden worden verricht, vrij is van gebreken. Zij dient er tevens voor zorg te dragen dat door anderen uit te voeren werkzaamheden en/of levering, die niet tot de montage/installatiewerkzaamheden van SERVICE&Z€KERHEID of de door haar ingeschakelde derde behoren, zodanig en tijdig worden verricht dat de uitvoering van de werkzaamheden door of vanwege SERVICE&Z€KERHEID geen vertraging ondervindt. Indien niettemin vertraging in de zin van dit lid ontstaat, dient de koper SERVICE&Z€KERHEID hiervan tijdig in kennis te stellen.
8.5 Indien tevens installatie van de zonnepanelen is afgesproken en de zonnepanelen op een dak met dakpannen geïnstalleerd dienen te worden, dan dient Koper op het moment van installatie minimaal 25 reserve dakpannen beschikbaar te hebben. Eventuele vervanging van dakpannen, ook indien dit meer dan 25 dakpannen betreft, is voor rekening van Koper. Op verzoek van Koper kan SERVICE&Z€KERHEID behulpzaam zijn bij het vinden van de juiste dakpannen om voor Koper aan te schaffen, zonder dat zij hiertoe op enigerlei wijze verplicht is, noch gehouden is deze te betalen. Vervanging van dakpannen komt altijd voor rekening en risico van Koper.
8.6 Koper zorgt ervoor dat eventueel wegvallen van de spanning van het elektrisch systeem niet tot problemen leidt bij bijvoorbeeld computers of een alarmsysteem. SERVICE&Z€KERHEID doet haar best om de spanningsloze periode aan te kondigen en zo kort mogelijk te houden, maar erkent geen aansprakelijkheid voor schade die hiermee kan samenhangen of volgen. Het is aan te raden dat Koper tijdens de installatie zo weinig mogelijk gebruik maakt van elektrische of elektronische apparatuur.
8.7 Als in de offerte ook aansluiting van het product op de meterkast is opgenomen, dan wordt daaronder verstaan het plaatsen van een nieuwe stroomgroep en bekabeling vanaf die stroomgroep. Verdere aanpassingen zoals verzwaring van de hoofdzekering of hoofdkabel vallen daar niet onder.
8.8 Bij Oplevering controleert de Koper de producten en de Installatie. De Koper accepteert de(op)levering van de producten en installatie door ondertekenen van het opleverformulier.
8.9 Als voor monitoring van de producten een verbinding met internet nodig is, doet SERVICE&Z€KERHEID haar uiterste best om de verbinding bij oplevering tot stand te hebben gebracht. Mocht dat niet lukken dan voert SERVICE&Z€KERHEID gedurende maximaal een half uur controles uit om de meest voorkomende oorzaken voor verbindingsproblemen te verhelpen. Eventuele hulp daarna bij het tot stand brengen van de internetverbinding is geen onderdeel van de overeenkomst. In overleg kan de Koper daarvoor met SERVICE&Z€KERHEID een aparte afspraak maken. Eventuele additionele kosten van SERVICE&Z€KERHEID worden hiervoor aan Koper apart in rekening gebracht.
8.10 Koper draagt het risico voor schade veroorzaakt door: onjuistheden in de opgegeven informatie en/of opgedragen werkzaamheden; onjuistheden in de door Koper verlangde constructies en werkwijzen; gebreken aan materialen of hulpmiddelen die door koper ter beschikking worden gesteld; gebreken aan de (on)roerende zaak waaraan de werkzaamheden worden verricht. Koper draagt tevens het risico voor schade door en ten gevolge van het boren door elektriciteit --, water en cv-leidingen.
8.11 Schade en kosten, die ontstaan zijn doordat aan de in dit artikel gestelde voorwaarden niet of niet tijdig is voldaan, zijn voor rekening van de koper. Koper is tevens een aanvullende aanbetaling van 25% van de koop en aanneemsom verschuldigd (te betalen binnen 3 dagen) als de Installatie en Oplevering uitgesteld worden, doordat aan de in dit artikel gestelde voorwaarden niet of niet tijdig is voldaan.
8.12 SERVICE&Z€KERHEID spant zich in om diensten tijdig conform de vooraf gemaakte afspraak uitte voeren. SERVICE&Z€KERHEID is niet aansprakelijk voor directe en/of indirecte schade indien zij er niet in slaagt diensten tijdig uit te voeren.
8.13 SERVICE&Z€KERHEID zal zich inspannen de door haar te leveren diensten als goed opdrachtnemer uit te voeren. In het geval dat er, voor of tijdens installatie, naar (nader) inzicht van SERVICE&Z€KERHEID niet op een voor haar veilige, correcte en duurzame wijze kan worden geïnstalleerd, is SERVICE&Z€KERHEID niet gehouden haar verplichtingen jegens de Koper na te komen. SERVICE&Z€KERHEID kan de overeenkomst dan zonder kosten annuleren.
8.14 Indien er sprake is van meerwerk of extra hulpmiddelen (bv. in het geval een kraan of hoogwerker benodigd is) is SERVICE&Z€KERHEID gerechtigd om dit bij de Koper in rekening te brengen. Meerwerk en extra benodigde hulpmiddelen zullen voor zover mogelijk zo vroeg mogelijk door SERVICE&Z€KERHEID aan koper worden medegedeeld. De koper wordt geacht akkoord te zijn met de hiermee samenhangende kosten, tenzij de koper schriftelijk bezwaar maakt binnen vijf dagen na de voornoemde kennisgeving door SERVICE&Z€KERHEID.
9.1 Voor door SERVICE&Z€KERHEID geleverde werkzaamheden en producten geldt de garantie, zoals deze door de fabrikant van het desbetreffende product wordt vastgesteld. Indien deze regeling voor de consument Koper nadelig is in vergelijking met de rechten die de consument Koper jegens SERVICE&Z€KERHEID kan doen gelden op grond van de wet en de overeenkomst op afstand dan gelden minimaal de rechten conform de wet en overeenkomst op afstand. Praktisch gezien betekent dit dat de consument Koper bij een gebrek buiten zijn schuld recht heeft op gratis reparatie of vervanging van de aankoop gedurende een periode van ten minste 2 jaar. Dit geldt niet voor ondernemingen.
9.2 SERVICE&Z€KERHEID is nimmer gehouden tot betaling van enigerlei schadevergoeding aan de Koper of anderen, tenzij er sprake is van opzet of grove schuld aan de kant van SERVICE&Z€KERHEID. SERVICE&Z€KERHEID is nimmer aansprakelijk voor gevolg of bedrijfsschade, indirecte schade en winst of omzetderving.
9.3 De aansprakelijkheid van SERVICE&Z€KERHEID voor schade zal nooit hoger zijn dan een bedrag gelijk aan de factuurwaarde met betrekking tot het product of dienst waardoor de schade is veroorzaakt.
9.4 Onverminderd het in dit artikel bepaalde, kan er geen sprake zijn van garantie indien de slijtage als normaal kan worden beschouwd en verder in de volgende gevallen: indien er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht, waaronder begrepen reparaties die niet met toestemming van SERVICE&Z€KERHEID of de fabrikant zijn verricht;
– indien de originele factuur niet kan worden overgelegd, is gewijzigd of onleesbaar gemaakt;
– indien gebreken het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend of onoordeelkundig gebruik;
– indien beschadiging is ontstaan door externe oorzaken of invloeden;
– indien beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatig onderhoud.
9.5 Garanties zijn door Koper niet over te dragen aan derden.
9.6 Indien Koper zelf een derde inschakelt om eventuele schade of problemen op te lossen, dan vergoedt SERVICE&Z€KERHEID alleen de kosten indien SERVICE&Z€KERHEID op grond van een voorafgaand overgelegde offerte schriftelijke goedkeuring heeft verleend. SERVICE&Z€KERHEID heeft het recht om een offerte van een derde af te wijzen, bijvoorbeeld indien de schade of het probleem niet voor rekening van SERVICE&Z€KERHEID komt of als de kosten vermeld in de offerte te hoog zijn. SERVICE&Z€KERHEID neemt in dat geval contact met Koper om te onderzoeken of er een andere oplossing mogelijk is.
9.7 De Koper is gehouden SERVICE&Z€KERHEID te vrijwaren voor enige aanspraak die derden ter zake van de uitvoering van de overeenkomst tegen SERVICE&Z€KERHEID mochten doen gelden, voor zover de wet er zich niet tegen verzet dat de desbetreffende schade en kosten voor rekening van de Koper dienen te komen.
9.8 Het is mogelijk dat SERVICE&Z€KERHEID op haar internetsite links opneemt naar andere internetsites die mogelijk interessant of informatief voor de bezoeker kunnen zijn. Dergelijke links zijn louter informatief. SERVICE&Z€KERHEID is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de internetsite waarnaar wordt verwezen of het gebruik dat ervan kan worden gemaakt.
10.1 In geval van overmacht is SERVICE&Z€KERHEID niet gehouden haar verplichtingen jegens de Koper na te komen, respectievelijk wordt de verplichting opgeschort voor de duur van de overmacht.
10.2 Onder overmacht wordt verstaan elke van haar wil onafhankelijke omstandigheid, waardoor de nakoming van haar verplichtingen jegens de Koper geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd. Tot die omstandigheden behoren onder meer stakingen, brand, onwerkbare weersomstandigheden, bedrijfsstoringen, energiestoringen, niet of niet-tijdige levering van toeleveranciers of andere ingeschakelde derden en het ontbreken van enige via overheidswege te verkrijgen vergunning. Tevens wordt onder overmacht verstaan storingen in een (telecommunicatie --)netwerk of verbinding of gebruikte communicatiesystemen en/of het op enig moment niet beschikbaar zijn van de internetsite.
11.1 De Koper erkent uitdrukkelijk dat alle rechten van intellectuele eigendom van weergegeven informatie, mededelingen of andere uitingen met betrekking tot de producten en/of met betrekking tot de internetsite berusten bij SERVICE&Z€KERHEID, haar toeleveranciers of andere rechthebbenden.
11.2 Onder intellectuele-eigendomsrechten wordt verstaan octrooi-, auteurs-, merk-, tekeningen en modellenrechten en/of andere (intellectuele eigendom) rechten, waaronder al dan niet octrooieerbare technische en/of commerciële knowhow, methoden, ontwerpen en concepten.
11.3 Het is de Koper verboden gebruik te maken, daaronder het aanbrengen van wijzigingen begrepen, van de intellectuele-eigendomsrechten zoals beschreven in dit artikel, zoals bijvoorbeeld verveelvoudiging, zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming van SERVICE&Z€KERHEID, haar toeleveranciers of andere rechthebbenden, tenzij het louter gaat om privégebruik in relatie tot het product zelf.
12.1 SERVICE&Z€KERHEID zal de gegevens van de Koper uitsluitend verwerken in overeenstemming met haar privacybeleid.
12.2 SERVICE&Z€KERHEID neemt daarbij de van toepassing zijnde privacyregel- en wetgeving in acht.
13.1 Op alle aanbiedingen en overeenkomsten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
13.2 De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordt uitdrukkelijk uitgesloten.
13.3 Alle geschillen verband houdende met of voortvloeiende uit aanbiedingen van SERVICE&Z€KERHEID of overeenkomsten gesloten met SERVICE&Z€KERHEID worden bij uitsluiting van andere Rechtbank in eerste instantie voorgelegd aan Rechtbank Rotterdam, Locatie Rotterdam, met zo nodig inbegrip van de Voorzieningenrechter van deze Rechtbank op deze locatie.
14.1 SERVICE&Z€KERHEID is gevestigd te Middelharnis en kantoorhoudende aldaar aan de Zernikeweg 1, 3231MG. SERVICE&Z€KERHEID is geregistreerd in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel onder nummer 72413662.
14.2 Alle correspondentie aangaande de overeenkomst, deze algemene voorwaarden of anderszins dient gericht te worden aan het in artikel 14.1 genoemde adres, dan wel te worden gestuurd via de emailadressen vermeld op de internetsites van SERVICE&Z€KERHEID.
14.3 SERVICE&Z€KERHEID streeft ernaar om de door haar ontvangen correspondentie, zowel per post als per e mail uiterlijk binnen vijf werkdagen te beantwoorden.
14.4 Deze Algemene Voorwaarden kunnen aangehaald worden als: "ALV SERVICE&Z€KERHEID, versie 1.1" en is geldig vanaf 1 oktober 2023.
ALV ServiceZekerheid versie 1.1 geldig vanaf 1 oktober 2023